Saturday, November 13, 2010

Mengumpat Tuan rumah dan teman serumah

Sekarang ni selain melukis gambar orang cacat, aku terpaksa ada aktiviti lain iaitu mop lantai balkoni yang basah akibat air pada tank air (yang aku rasa pelampung dia rosak) yang melimpah ruah. Kerja-kerja mengemop lantai yang basah tatakala air pada tank air tidak penuh dilakukan oleh aku seorang. 


Ya. Aku seorang. Sebab apa? Sebab house mate aku yang macam jalang itu buat-buat tak reti dan hanya gemar menonton astro ria.


Lagi satu celaka adalah tuan rumah yang aku dah call berkali-kali tapi tak jawab telefon. Hantar text sms pun dia tak balas. Tapi kalau hantar sms beritahu duit sewa telah di bank in cepat macam dubuk pula dia reply.


Kau ni kenapa ya tuan rumah? Kalau kau dah tak mahu ambil peduli rumah ini janganlah kau sewakan kepada aku. Dah lah gatal.  


Bodoh!