Wednesday, November 10, 2010

Kecewa

Kadang-kadang orang yang kita sangka rapat dengan kita, belum tentu akan kongsi kesenangan dengan kita. Aku bukan insist orang untuk berkongsi kegembiraan atau apa-apa peluang yang boleh menjayakan kehidupan ini dengan aku.


Tapi bila kau hanya dapat tahu berita gembira teman rapat kau dan kau tersedar kau adalah orang terakhir yang tahu, macamana jenis tak kisah pun kau, kau akan tetap berkecil hati juga.

Dia selalu lepak dengan kau, makan dan minum bersama-sama dengan kau, kutuk orang lain dengan kau, selalu datang ke rumah kau untuk menumpang di kala kesusahan dan akhirnya kau adalah orang terakhir yang tahu tentang berita gembira dia.

Aku memang dah lost hope dengan makhluk yang bergelar 'kawan' ini sebab banyak kali aku dah terkena. Manusia memang suka ambil kesempatan keatas kebaikan aku dan bila mereka ada kebaikan mereka sendiri mereka akan pergi meninggalkan aku.

...semakin ramai yang meninggalkan aku, semakin banyak potret orang-orang cacat yang aku akan lukis.